התמכרות לאינטרנט

אני לא יכולה בלי זה – תסמינים להתמכרות

חוקרים רבים מנסים לתת הגדרה מקיפה ככל הניתן על מנת לאבחן באופן מדוייק התמכרות לאינטרנט. חוקרים אלו ובראשם ק.יאנג (1998) הצליחו להגדיר שישה תסמינים בסיסיים שדרכם תוכלי להגדיר התמכרות זו:

  1. הגלישה שלך באינטרנט נמשכת 6 שעות או יותר, לאורך תקופה ממושכת על בסיס יום-יומי.

  2. קיימת בקרבך תחושה פנימית של סערת רגשות, חוסר רוגע ושלווה, רוגז או אפילו תסמיני חרדה בזמנים שאין לך גישה וחיבור זמין לאינטרנט. פעמים תחושי סערת רגשות פנימית המתאפיינת בדחף ואובססיה לקרוא ולהתעדכן בכל מה שקורה באינטרנט. בדרך כלל מצב זה מלווה בתחושת קוצר-רוח והתרגשות גדולה לקראת המפגש הבא שלך עם האינטרנט.

  3. את מרגישה צורך להשקיע שעות על גבי שעות בגלישה מסיבית שמתגברת יותר ויותר מיום ליום במטרה להשיג את אותו סיפוק ראשוני שחווית בגלישה מועטת יותר.

  4.  את חווה תחושת חוסר יכולת לעצור או לשלוט בכמות הגלישה.

  5. את מוכנה להפסיד או לסכן קשרים חברתיים. לוותר על קשריך עם העולם החיצון לטובת חוויית הגלישה המתמשכת. לפעמים תרגישי אף מוכנות לוותר על התמסרותך ללימודים, לעבודה, למשפחה או לכל תחום אחר שהיה בעבר חשוב בעיניך, בתמורה לגלישה מוגברת באינטרנט.

  6. את משתמשת באינטרנט כניסיון וכאמצעי לברוח מן הבעיות המרכזיות שאת חווה בחייך. לפעמים בעיות אלו מלוות בדיכאון או בפסיכוזות אחרות המצריכות התייחסות ואינן מטופלות.

במידה וזיהית תסמינים אלה אצלך ואת מעוניינת להתמודד עם התמכרותך בצורה טובה יותר, את מוזמנת לפנות אלינו לקו הסיוע “נפשך” ואחת מהסייעות שלנו תשמח לסייע לך להתמודד טוב יותר עם ההתמכרות לאינטרנט. יחד תוכלו לבנות עבורך תוכנית להתמודדות ולגלישה נכונה ובריאה יותר.