לפנייך תשובות למספר שאלות עיקריות המתעוררות בנשים בתחום הטיפול בנטיות הפוכות-לסביות:

מה משמעות העובדה של היותי לסבית? מה זה אומר על אישיותי וחיי?תלות רגשית אישה

אם את מרגישה אינטראקציה חזקה לבנות מינך, יתכן ואת אף מרגישה עמוק בתוכך שיתכן ואת לסבית.

בנות רבות המגיעות לאתר זה, מגיעות במטרה לברר את זהותן המינית, מתוך חשש שמא  זהותן המינית עשויה לקטלג אותן ולשייך אותן לסקטור חברתי מסוים, דבר שעלול לעורר שאלות רבות על אישיותן ולהציגה באור מסוים.

ללא שום קשר לזהותך המינית עלייך לקבל את עצמך ואת תכונותייך. הקפידי להכיר את תכונותייך הטובות ולהתחבר אליהן, זכרי את  אמונותיך ואת הערכים שלך. נטייתך המינית  איננה משנה את איכותך כאדם, את כישרונותייך ויכולותייך האישיות והחברתיות. חשוב שתזכרי בכל מצב בו תהיי, את גרעין הכוח הטוב שבתוכך. הבחירות המיניות שלך אינן מגדירות אותך כאדם. את אהובה בזכות מי שאת , וביכולתך להעניק לעולם תרומה משמעותית וחשובה ללא קשר לנושא המיני.

הכירי את אמונותייך ואת ערכייך, וזכרי לבנות לעצמך על פיהן גבולות סביב התנהגותך המינית, גבולות שבהן תרצי לחיות את חייך ביחס לנטייתך המינית. גם אם את מרגישה שאת לסבית אין זה אומר שאת צריכה לשעבד את עצמך או את גופך בקלות למערכת יחסים כזו או אחרת. שיעבוד שכזה עלול להוביל אותך למצוא את עצמך, בחלוף הזמן, נתונה בתחושת ריקנות.

ביום בו תגדירי את נטיותייך המיניות, יהיה עליך לקבל כמה החלטות לגבי הדרך בה תרצי לחיות בעתיד. התבונני ב’מפת’ החיים שלך, שאלי את עצמך את השאלות הבאות, והשיבי עליהן מתוך התבוננות מעמיקה ב’מפת’ חייך. הדבר עשוי לסייע לך מאוד:

      >  שאלי את עצמך כיצד את רואה את חייך ?
      >  עם מי את  מבלה אותם ?
      >  איזה סוג של ידידות תרצי לפתח ?
      >  האם את רוצה לראות את עצמך בתוך חיי משפחה ?
      >  איך את רואה את עצמך ממסדת את חיי המשפחה שלך ?
      >  לאיזו קהילה את רואה את עצמך משתייכת  בעתיד?

כל אלה ועוד, הן שאלות חשובות שיש לשקול לפני שאת בוחרת האם לחיות את חייך באופן שעולה בקנה אחד עם האמונות שלך וערכייך, או לא.

אם אני מרגישה שיש לי משיכה לחברה שלי, האם אני צריכה  להחליט כעת אם אני לסבית?

אינך חייבת להחליט כעת. גיל ההתבגרות מלא בבלבולים והתלבטויות בנושאים הקשורים לחיים בכלל, וגם בנושא הזהות המינית. בגיל ההתבגרות, ההורמונים שלך פועלים בשיאן וגופך מתפתח ומשתנה. גם עולם הרגש שלך משתנה ומעמיק, ואת לומדת כיצד ליצור חברויות רגשיות ועמוקות יותר. יחד עם השתנות ולמידה אלו, את עורכת גם בירור אודות זהותך המינית.
על כן, אל תמהרי להגדיר את הרגשותייך. תני לעצמך זמן ומרחב. זכרי כי תחושות של בלבול מסוים לגבי רגשותינו המיניים, אופייני לרוב האנשים. כמו כן, עליך לקחת בחשבון כי ייתכנו סיבות אחרות, מעבר להתפתחותך הפיזית, המסבירות את מה שאת מרגישה.

שמירה על אופציות פתוחות תיתן לך יכולת חשיבה חופשית יותר, ותסייע לך להבין בצורה יותר מדויקת את מי שאת, מהו האופן בו את רוצה לחיות את חייך, ואיזה סוג מערכת יחסים ארוכת טווח היא המתאימה לך יותר, ותואמת את השקפותייך וערכייך. מנגד, אם את מצהירה  על הכיוון שלך בזמן שאת עדיין לא בטוחה לגמרי בבחירתך, זה יכול להגביל  אותך ולהקשות עלייך לסגת  מהצהרות אלו בשלב מאוחר יותר.

האם העובדה שאינני נמשכת לגברים מעידה על נטיותיי ההפוכות?

סיבות רבות יכולות להיות לעובדה שאינך מרגישה בשלב זה של חייך, משיכה מינית לגברים. חלק מהסיבות יכולות להיות  קשורות לפגיעה שחווית בעבר מגבר מסוים או אף ממספר גברים, מה שגרם לכך שגברים מהווים עבורך כיום גורם מאיים, וישנן סיבות אפשריות רבות נוספות לכך שאולי בשלב זה בחייך אינך מרגישה משיכה הטרוסקסואלית.

בכל מקרה, העובדה שאינך חשה משיכה לבני המין השני איננה מהווה בהכרח ראיה על משיכה מינית לנשים. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בשנות ה’עשרה’ המוקדמות של חייך, בהם כל אחד עובר שינויים פיזיים ורגשיים רבים, כחלק מגיל ההתבגרות.

סקר שנערך בין  34,000 סטודנטים באוניברסיטת מינסוטה מצא כי 25% מהתלמידים והתלמידות אמרו שבגיל 12 הם הרגישו “לא בטוחים” לגבי נטייתם המינית. 5% מהתלמידים ומהתלמידות אמרו כי בגיל 17, הם עדיין לא הרגישו בטוחים לגבי הדבר.

אם את נמצאת בקשר כזה או דומה, האם המשיכה שאני חשה לנשים מעידה על היותי לסבית?

אין דרכים חד משמעיות בהן ניתן לקבוע או לזהות אישה כאחת שנמשכת לבנות מינה. ישנן גם נשים הנמשכות לבנות מינן ובמקביל הן נמשכות לגברים באופן מוחלט. יש כאלו שאפילו רואים בכך דבר נורמאלי. יש גם הטוענים כי בכל בני האדם, גברים ונשים כאחד, טמונה עמוק בתוכם נטייה דו מינית.

במידה ואת מרגישה תחושות כאלו, אל תמהרי לשפוט ולקבוע לגבי עצמך הנחות יסוד. נסי  לעקוב אחרי תחושות אלו לאורך זמן ובמקביל להתפתחותך, ונסי להתבונן פנימה אל תוכן של תחושות אלו ולהכירן לעומקן.

למשל: נסי להתבונן במשיכה שאת חשה ולהכיר מתי היא מתעוררת בקרבך, נסי לבחון האם זו סקרנות בלבד או יותר מכך? האם המשיכה שאת חשה היא כלפי נשים החולפות ברחוב או שמא היא ממוקדת במישהי ספציפית – חברה או בחורה הקרובה אלייך.

כאשר מתעוררת בך המשיכה המינית ההפוכה ויחד עימה את חשה גם רגשות ‘התאהבות’ כלפי אישה מסוימת, זה כבר יותר מעיד על משיכה לסבית. אם את מזהה את הרצון הפנימי להיות באינטראקציה אינטימית עם בת זוג, זה כבר מהווה תסמין מובהק יותר לביסוס רגשות אלה.

אולי הדרך היחידה “לברר” איפה אני נמצאת באמת, זו דרך ההתנסות והחוויה?

במידה ואת חושבת שאת לסבית, בודאי תעבור במחשבתך השאלה האם זה יהיה נכון להתנסות עם בחורה, על מנת לבחון ולברר האם רגשות אלו הן אוטנטיות עבורך, וזו אכן “את”, או שלא, וכך תהיה לך יותר אינדיקציה לגביי זהותך המינית.

מההכרות שלנו עם נושא זה, אנו לא ממליצים להתנסות. קיום יחסי מין עם אדם אחר  בן אותו המין איננו יכול לתת מענה לשאלה ולהכריע האם את לסבית או לא. כל מה שהתנסות זו יכולה לומר לך, הוא שגופך מגיב למגע פיזי ולמגע מיני, ושיחסיי מין הם דבר מהנה ומענג עבורך. חוויה זו איננה יכולה להעיד אם את לסבית או לא, משום שכל מגע וחום עשויים לגרות את הגוף ולגרום לו הנאה.

אם אינך מעדיפה לבלות את חייך הבוגרים עם משיכה לנשים, מוטב לך לא להתנסות בחוויות מיניות מסוג זה, משום שלאורך זמן הן ייבנו במוחך  קשר ישיר בין תענוג מיני לבין הנזקקות שלך להיות יחד עם מישהי בת אותו המין, ויקבעו את דפוס המחשבה שלך. לאחר שהמחשבה מתקבעת, נעשה הרבה יותר קשה לשנות את התפיסה, ושיחזור ואימוץ זהותך ההטרו סקסואלית בשלב מאוחר יותר בחייך, ייעשו קשים יותר מהותית.