את לא לבד

משיכה מינית לבנות

אם את חווה את הכאב הרב של להיות נשואה לאדם שלכוד בתוך מעגל ההתמכרות,

דעי לך שאת שייכת למעגל רחב של נשים החיות עם תסכול הבגידה והבדידות הנוראים הללו. אינך נמצאת לבד בהתמודדות זו, בחוויית הבגידה ובתחושת ההזנחה שאת חווה.מעבר לתחושת ההתבודדות, נשים רבות מספרות גם על תחושה של בושה גדולה ופחד נורא לגבי מה שבעליהן עושה כתוצאה מהתמכרותו המינית. תחושה זו מלווה בדרך כלל בתחושת חוסר אונים וחוסר ודאות לגבי העתיד, האישי והזוגי.

 

המשמעות של להיות נשואה למכור למין

להיות נשואה לגבר הנאבק עם התמכרות מינית, יוצר מגוון  רחב של תחושות והתמודדויות: מעבר להשלכות על איכות החיים המשותפים שלכם, הפחד הגדול ביותר הוא התחושה המתמשכת שבעלך כבר איננו חושק בך מינית או שהוא חושק בך בצורה בלתי מאוזנת ואף אובססיבית. יתכן אפילו ובעלך מאלץ אותך לעשות יחד עימו דברים שמביישים אותך, או שאת נאלצת לעשות דברים מתוך תחושה שאת צריכה לפצות אותו על הצורך האדיר שיש לו.

ישנן גם נשים המרגישות כי תפקידן הוא “לחנך” את בעליהן, והן מנסות לשלוט בהתנהגות הבעל על ידי הימנעות טוטאלית מיחסי אישות עימו. פעמים רבות, נשים נכנסות גם לתפקיד של “הורה” ביחס לבעליהן, והן מנסות לרגל אחריהם מתוך מגמה לתפוס אותם בשעה שהם פועלים באופן בלתי הולם, ולאחר מכן הן לנסות לאכוף מגבלות על התנהגותם.

כל האסטרטגיות הללו, הן למעשה מנגנונים שנשים משתמשות בהם על מנת להתמודד  עם הכאב העצום אותו הן חוות בגלל הבעל. כל הפתרונות הללו, שצוינו, למרות שהם יוצרים אשליה של הצלחה בהתמודדות, הם אינם באמת אפקטיביים, ולאורך זמן הם אינם משיגים את התוצאות המבוקשות, משום שברגע ש’העניינים נרגעים’ הכול מתחיל שוב מחדש…

היות ומדובר במעגל של ההתמכרות, לא מומלץ לך לחכות עד שבעלך ‘יתפוס יוזמה’ וישנה את הרגליו. בעלך איננו מסוגל לשנות את הרגלי התנהגותו בכוחות עצמו. למרות כל רצונו הטוב והצהרותיו החוזרות ונשנות, הוא עתיד למצוא את עצמו לאחר זמן חוזר שוב ושוב אל אותו מעגל של התמכרות.  ברוב המקרים כאשר הוא יחזור להתמכרות, הוא יהיה הרבה יותר אובססיבי וכפייתי, וההשלכות של ההתמכרות המינית ימשיכו להשפיע על הנישואין ועל המשפחה, עד שכל מה שיישאר הוא שני אנשים המחוברים זה לזה באופן מקרי בלבד, על ידי זה שהם חיים יחד באותו הבית, או עד שאחד מבני הזוג יאזור אומץ ויעזוב.

לצערנו הרב, נשים רבות בוחרות להישאר במסגרת הזוגיות הזו, עד לשלב בו המצב הופך להיות כל כך בלתי נסבל וקריטי, עד שאין מנוס מלפנות לעזרה.

התקווה

למרות תחושת הבדידות וחוסר האונים שאת בודאי חשה כעת, עליך לדעת שישנה תקווה. לא מעט נשים אחרות שהיו במצבך, מנהלות כיום מערכת נישואין תקינה ומשגשגת לצד בעליהן, הנמצאים במצב בריא יותר ושלם. אמנם התהליך שהם עברו היה איטי וממושך, הוא תבע גם מהבעל וגם מאשתו הרבה כוח רצון, שהרי התמכרות למין אינה משתנה בן לילה, ודרוש תהליך ממושך כדי להשיג שליטה בהתמכרות. אך כשיש כוח רצון אמיתי והתמדה בתהליך – ההצלחה מובטחת. בעלים אלו פנו לטיפול וייעוץ מקצועי, ואף השתתפו בקבוצת תמיכה. מאוחר יותר הצטרפו גם נשותיהם לתהליך הפרטני שעל הבעל לעבור, ולמדו על מרקם אישיותו וחוויות העבר שלו. מתוך שיח משותף הצליחו בני זוג אלו, לשקם יחד את מערכת הנישואין שלהם.