ישנם סיבות רבות למה גברים בוגדים. קשה מאוד להצביע על סיבה אחת שמתאימה לכל המקרים אולם ברוב המקרים הבגידה תמיד קשורה לתחושת הבעל בבית ולתחושה שלו בקשר הזוגי. גברים מרגישים דחף לבגוד כאשר הם אינם מסופקים מהקשר הזוגי בבית ומרגישים כי בחוץ יקבלו יותר יחס, חום ואהבה.

הסיבות לתחושות אלו זו הן שונות. יש שיספרו על כך שישנם קשיים בתקשורת וקונפליקטים רבים שמתעצמים עם השנים. אחרים יספרו שלפעמים זו סתם תחושת שגרה בחיים הזוגיים ורצון להתרגש ולחוות התחדשות. לפעמים זה תוצר של שחיקה בעקבות צורך החיים לדאוג לצרכים של הילדים ותחושה של הזנחה ביחס לצרכים הזוגיים, ולפעמים זה דווקא בגלל תחושה של עבודה מאומצת וחוסר סיפוק בחיים האישיים. יש שיספרו שהם מרגישים כי ההתבגרות הנפשית והשינוי הנפשי שכל אחד מבני הזוג עובר ומשתנה יוצר תחושה של חוסר סיפוק, מקום והכלה.

לא פעם הרקע המקדים לבגידה הוא תחושת חסם מיני בתוך הנישואים. גברים המרגישים דחף לבגוד מספרים על כך שקודם לכן במשך תקופה בת הזוג חוותה ירידה בדחף המיני וכי הם מרגישים שיש חוסר תיאום זוגי שבעקבותיו נערמים כעסים רבים, תסכולים ואכזבות מתמשכות ותחושה שהקשר הנוכחי לא יכול להביא לידי סיפוק אמיתי.

המשותף לכל הגברים האלה היא התחושה שהמוקד הזוגי כבר אינו הזוגיות ופיתוחה אלא התמודדויות החיים השונות. למרות שבעלך בוגד בך ואת הנבגדת בקשר, הסיבה המקדימה לבגידה לרוב קושרת בתוכה תרומה משותפת והדדית המלווה בתחושת מוקדמת של התרחקות הדדית.

במקרים רבים הרקע לבגידה איננו מיני, אלא דווקא רגשי. הוא תוצר של “קריאה פנימית” לחיבור ורצון להרגיש קיום עצמי. אין זה מצדיק כמובן את המעשה אולם ההבנה שהפיתוי המיני איננו רק מיני כי אם רצון גברי לקבל חיזוק ועידוד לאגו העצמי ולתחושת הגבריות מסייעת לבני הזוג להתמודד טוב יותר מכאן והלאה בשיקום המערכת הזוגית.

באופן פרדוכסלי הבגידה היא בעצם קריאה לעזרה. היא נובעת מתוך רצון עז לחזק את קשר הנישואין הקיים ותחושת תסכול וחוסר אונים כיצד לעשות זאת. כשפונים לעזרה לשיקום הקשר בדרך כלל עולים כל הקונפליקטים הרבים לאורך השנים שלא היו מדוברים בגלל כל אותן קשיי תקשורת והתמודדויות החיים. האחריות על שיקום הקשר היא הדדית לשני הצדדים. רק כאשר שני הצדדים יהיו מוכנים לקחת את האחריות המלאה על מה שקרה עם כל הכאב והקושי המתלווה ויחליטו לעבוד יחדיו על הזוגיות שלהם, לשפר את התקשורת הבין-אישית וללמוד יחד כיצד למלא את הצרכים אחד של השני – רק אז יש להם סיכוי אמיתי להפוך את הבגידה והמשבר שחוו למנוף אדיר לצמיחה ולהתחדשות.