בעלי בהתמודדות מינית- מה עושים? – כלים לסיוע.

1.  אם בעליך מספר לך על התמודדות עם מיניותו, זה יכול להיות זהות מינית הפוכה , התמכרות או אובססיה מינית וזה יכול להיות שאולי עבר תקיפה או ניצול מיני וכו’.. על כל מה שלא יהיה עלייך לתת בו אמון ותמיכה במה שהוא עובר.

2. אהבי אותו ללא תנאי, אל תבישי אותו, אל תרדי עליו. את רשאית להביע בפניו את כעסך או את פחדייך, אולם חשוב שתדגישי בפניו שאת עדיין אוהבת אותו ושאת מוכנה לעמוד לצדו ולעזור לו לעבוד ולעבור את הדרך הזאת ביחד, בתנאי שהוא גם נכון לעשות זאת יחד איתך.

3. למדי על הנושא שהוא פתח בפנייך. את מוזמנת להיעזר בחומרים באתר וכן להיעזר בחומרים המופיעים באתרים נוספים העוסקים בתחומים אלה כגון מרכז הסיוע “עצת נפש”. במידה ותרצי עוד חומר והפניות תוכלי ליצור עמנו קשר ישיר בקו הסיוע שלנו ואחת מהסייעות תפנה אותך לחומרים רלוונטיים בנושא.

4. הביעי התעניינות, דברי איתו על הנושא. יש נשים שטועות לחשוב שאם הם יתעלמו מהמצב, המצב ישתנה.

5. עודדי אותו לקרוא על הנושא גם ולפנות לעזרה וסיוע. בררו יחד על איש מקצוע בתחום בעל ניסיון רחב שיוכל לסייע לו להתמודד בתהליך האישי שלו ולהגיע לתוצאות המתאימות.

6. תני לו מרחב וזמן . זה לא קל להיות בתהליך טיפולי ממושך . לפעמים צריך זמן אישי כדי לעבד תהליכים נפשיים. אפשרי לו גם להתבודד לפעמים ולפגוש את עצמו.

7. יחד עם זאת, חשוב שתשוחחו על היותו מרכיב חשוב בבית ושיש לו מטלות משותפות. העובדה שהינו מתמודד אינה מורידה מהאחריות השוטפת שלו בבית.

8. עד כמה שזה בכוחך, עודדי אותו ליצור ביחד איתו חברה תומכת, קשובה ובונה, שאינה שיפוטית וביקורתית כלפיו.

9. גם לך נחוצה תמיכה, חשוב שגם לך יהיה מקום בטוח בו תוכלי לדבר על הצרכים שלך כאישה. יתכן שבינך לבין בעליך, יש כרגע, יותר מדי מתח ועומס כדי לשתף אותו בשלב זה במה שקורה אצלך בפנים. לשם כך היעזרי בשירותיו של קו הסיוע, דרכו אף תוכלי לקבל הפניה לייעוץ או לקבלת הפניה לקבוצת התמיכה של מרכז הסיוע “נפשך” המיועדת לנשות מתמודדים.

10. כבדי את הפרטיות שלו, השתדלי להיות דיסקרטית על הדברים שבעלך בחר לשתף אותך ופתח לפניך, חשוב שכבדי אותו ותבטיחי לו סודיות על מנת שירגיש נוח לשתף אותך שוב בעתיד.  במידה והנך מרגישה צורך להתייעץ ולשתף אדם נוסף בדבר התמודדותו, אמרי לו והתייעצי איתו קודם. האמון שאת רוחשת בו מהווה צעד משמעותי  שמחזק את הקשר שביניכם ואף פותח לכם פתח לעבודה משותפת בעתיד.

11.  אין כוונתה של אהבה ללא תנאי,  הסכמה לכל דפוסי ההתנהגות של בעלך. הבהירי לו שאת מצפה ממנו נאמנות בקשר. הציבי בפניו את הגבולות שלך, את יכולת הסבלנות שלך להתנהגות שלו, אל תתני לו להפר את אותם הכללים שוב ושוב, פעם אחרי פעם מבלי להתערב. אם הוא בוחר בדרך הזאת אל תהיי נכונה לכך שהוא יסחב אותך למטה איתו,  הוא צריך לדעת  לבחור ולדעת שלבחירה שלו יש תוצאות, ושהכבוד העצמי שלך לא ירשה לו לנהל מערכת זוגית “פתוחה”. הביעי בפניו את אהבתך אליו, את הרצון שלך להמשיך בנישואין ובמערכת הזוגית הנאמנה שביניכם, אך הבהירי לו שאם הוא אינו מתכוון להיות נאמן למערכת הזאת את תאלצי לעזוב ולפרק את החבילה, למרות האהבה הכנה שלך אליו.