עזרה לחברה לסבית – החברה סיפרה לי שיש לה נטיות הפוכות (לסביות). מה לעשות?

כשחברה מתוודה בפנייך שיש לה נטיות הפוכות – אל תתמקדי מעכשיו רק בנטיותיה המיניות, אלא נסי לראות  את מכלול האדם שבה.

בראש ובראשונה, עלייך לזכור שהחברה שלך היא בן אדם. היא אישה בעלת רגשות, הנושאת בתוכה תחושות אשמה, תחושות של פחד וחרדת דחייה. חברתך איננה רק ‘בעלת נטיות הפוכות’ כי אם גם בעלת אינטליגנציה, רגשות, תכונות וכישרונות שונים.
אין אישה מושלמת, כל אחת מתמודדת עם משהו, כולל את עצמך.

על כן, אל תיתני למה שנודע לך אודות משיכתה המינית של חברתך, להשפיע על האינטראקציה החברתית שלכן. עלייך לזכור כי הקשר החברי שלכן נוצרה והתבסס זמן רב לפני החשיפה שלה בפנייך ועלייך להגיש עזרה לחברה לסבית.

עלייך לראות את הדברים באופן כזה – כל ההבדל בקשר שלכן הוא שכעת יש לך חברה שהיא יותר כנה איתך ויותר פתוחה ואמיתית מולך. ראי זאת כמחמאה של חברתך כלפייך, שהרי היא בחרה בך, לשתף אותך בסודותיה הכמוסים ביותר, ולתת בך את אמונתה בנושא רגיש כל כך. כבדי את האמון הזה, והענקי לחברתך בחזרה את תחושת הקבלה והביטחון שהיא כל כך זקוקה לה.

אל תיתני לשיפוטיות שלך, לסטיגמות החברתיות או לחשיבה המקובלת בחברה בה את חייה, להשפיע על הקשר החברי שלך איתה. למדי את עצמך לקבל גם את השונה ממך, אפילו אם זה דורש ממך להיחשף לנושאים אחרים שלא הכרת, ולגבש יכולות הכלה חדשות.

במקום להגיב כלפיה בצורה סטיגמטית, נסי לנצל את החברות שלכן להעמקת הקשר שלכן יחד. נסי לברר מי היא באמת ומהן השאיפות שלה בחיים. ככל שתעמיקי את הקשר שלך איתה תגלה יותר ויותר את האדם המופלא והפנימי שבה, ובכך לא רק את תרוויחי חברה איכותי, אלא גם היא תרוויח ויתחזק ע”י ההתוודעות לצד הפנימי שבה.