כיצד תוכלי לסייע לבעלך להתמודד טוב יותר עם טיפול בנטיות הפוכות?

אם התחתנת עם בעל שמתמודד עם נטיות הפוכות, ורק לאחרונה (אחרי החתונה), בעלך התחיל בתהליך של שינוי, יש לך תפקיד חשוב ומיוחד בטיפול שבעלך עובר.

ייתכן ובעלך בחר להסתיר את ההתמודדות שלו ממך. ייתכן והוא שיקר לך. ייתכן ובעלך בגד בך עם גברים אחרים, או עם הרגל פורנוגראפי סודי. סביר להניח שתחושי שהבסיס ליסוד נישואיכם הינו רעוע, ואף לעיתים שניכם תרגישו כי אינכם יודעים האם הנישואין ישרדו, או שאינכם יודעים אפילו אם הייתם בכלל מעוניינים בכך. כתוצאה מכך פעמים רבות נשים מאשימות את עצמן ומרגישות כי לו רק היו אוהבות יותר את בעליהן או שהיו יפות יותר ומושכות יותר את בעליהן, המצב לא היה מתדרדר כל כך.

אנחנו יודעים את זה כיוון שחלקנו היינו נשואים, ובטיפשות התחתנו עוד לפני שטיפלנו בעצמנו, והכנסנו את נשותינו למצב הזה במקום  לנהוג בחוכמה ולפנות תחילה לטיפול בנטיות ההפוכות שלנו.

העובדה שאנו נמשכים לגברים מעידה שלא פנינו לגברים בגלל בעיות בנישואינו או בעיות אישיותיות עם נשותינו. ההתמודדות שלנו היא מול גברים ומול הזהות העצמית והאישית שלנו שהייתה זרה לנו עוד קודם שנישאנו. ההרגשות האלו התחילו עוד הרבה לפני שבכלל פגשנו את נשותינו לעתיד. ולכן כשם שאת לא יצרת את ההתמודדות שלנו, כך גם אינך יכולה לשנות את המצב בכוחות עצמך.

עיקר העבודה וההתמודדות של בעלך, (במידה וירצה לברר את נטיותיו וללמוד כיצד לממש את זהותו העצמית והמינית איתך), היא ללמוד כיצד לגבש מתוכו את זהותו העצמית ולממשה.

אולם כאשת מתמודד את נוטלת תפקיד חשוב בכך שתתמכי ותעודדי את בעלך להיכנס לתהליך של טיפול בנטיות הפוכות, ולעודדו להתמיד בו לאורך כל הדרך.

  • לִמְדִי ככל שידך מגעת אודות ההתמודדות של בעלך  לשם כך תוכלי להיעזר באתר של “עצת נפש” המציג חומרים כתובים בנושא, צפי בעדויות המצולמות שם והרגשי חופשית לקרוא ולהתכתב בפורום העוסק שם בעניין זה. בדקי ככל שידך מגעת את האפשרות הזאת של בירור נטיותיו של בעליך.  למדי מתוך ניסיונם של גברים אחרים שעברו בירור זה ואת חווייתם כיום.
  • תאהבי אותו ללא תנאים, ולעולם אל תביישי אותו  את יכולה לבטא את כעסך, כאבך ופחדייך, אולם תוודאי שהוא יודע שאת אוהבת אותו כמו תמיד, ומוכנה לעבוד איתו ולמצוא דרך להתמודד יחד עם נטיות ההפוכות, אם רק יהיה מוכן לנסות.
  • עד כמה שאת מסוגלת, העניקי לו אוזן קשבת (ולא ביקורתית).אוזן קשבת יכולה לא רק לעזור לו, אלא גם לקרב ביניכם באתגר העצום הזה.

תהיי מוכנה לדבר איתו על הנושאיש נשים שחושבות שאם הן תתעלמנה מהמצב הוא ייעלם. הוא לא!

תני לו הרבה מרחב פרטי לעסוק בהתמודדות יחד עם מתמודדים אחרים, השתתפות בסדנאות וקבוצות תמיכה  – אל תדאגי, זה רק יקרב אותו אלייך. חשוב שתדעי כי תהליך של בירור הנטיות במסגרת טיפולית מתאימה נעשית קלה יותר כאשר יש עוד שותפים לדרך.

מצאי לעצמך תמיכה, בנפרד מבעלך, בין אם זה דרך יעוץ רשמי או קבוצת התמיכה של מרכז הסיוע “נפשך”  – גם את צריכה לדבר על הרגשות שלך, אך מן הסתם יש כרגע יותר מדי מתח בינך לבין בעלך, מכדי שהוא יוכל להאזין באופן אובייקטיבי כפי שהיית רוצה, וכן להפך. על כן, פני לעזרה חיצונית. תוכלי להיעזר בסייעים בקו הסיוע שישמח לתמוך בך, ובמידת הצורך אף להפנות אותך לאנשי המקצוע מתאימים.

כבדי את הסודיות שלו את זקוקה לדבר על הרגשות שלך, אבל גם בעלך זקוק לסמוך עלייך ועל אחרים. הוא בוודאי יעריך את זה ואף יסמוך עלייך יותר אם תתייעצי איתו ותבקשי ממנו רשות לפני שאת חושפת את סיפורו למישהו אחר.

אהבה ללא תנאים אין משמעותה קבלה ללא תנאים של כל התנהגות ללא ביקורת או גינוי, הבהירי לבעלך שאת עדיין מצפה ממנו להיות נאמן לך וכנה איתך. הכירי את הגבולות האישיים שלך לסובלנות כלפי ההתנהגות שלו, ואל תתני שהם ידרסו פעם אחר פעם בשל אי נקיטת שום  יוזמה מצידו.

במידה וזו הדרך שבה הוא בוחר, היי מוכנה לנטוש את הנישואין, אל תתני לו לגרור אותך מטה יחד איתו. הוא צריך לדעת שעליו לבחור, ושלבחירות שלו יש תוצאות, ושהכבוד העצמי שלך לא ייתן לך להיות שותפה ל’נישואים פתוחים’.  רצוי שתעבירי את המסר הזה עם המון באהבה, תוך העברת המסר שאת רוצה שהוא יישאר בנישואין הללו ויהיה נאמן לך, אך  עליו לדעת שאם לא יעשה זאת תאלצי לעזוב, על אף אהבתך אותו.